Rolig aften


Idag våknet jeg kl 09.00, og gikk ned for å se på TV og spise litt frokost. Kl 10 gikk jeg opp for å vekke Isalina, og vi gikk deretter for å trene og bade i bassenget. Fredrik og Jan kom og badet i lag med oss også. Jeg, Isalina og Fredrik begynte på jobb kl. 14, og jan begynte kl. 17. Det var kun 9 personer som hadde booket bord for kvelden, så vi visste det ville bli en rolig dag. Jeg startet dagen med å dyppe 300 profitteroller i sjokolade, Isalina hjalp meg litt. Etterpå lagde jeg ostekake-bunner som skulle brukes til bringebærostekake i bryllup på torsdag. Jeg lagde og et par bunner i små ringer som skulle brukes til Bailey’s ostekake som de serverer i en av restaurantene.



Jeg har også kuttet opp kjeks fra ruller, og stekt de. Senere lagde jeg ny kjeksdeig og rullet de opp i papir, og la på frys. Når klokken var litt over halv fem fikk vi en times pause. En av de som jobber på kjøkkene hadde lagd frityrstekt kylling og grønsaker til de som var på jobb. Ellers har jeg hjulpet Fredrik og Isalina litt med det de gjorde på. Det var veldig lite å gjøre på, og vi ventet egentlig bare på at servicen skulle starte. Jeg og Fredrik øvde på å tegne og skrive med sjokolade på bakepapir og tallerkener. Dagen idag har vert veldig avslappende. Det var skikkelig deilig å ha en dag der det ikke skjedde så mye, og vi fikk så mye tid vi ville til å gjøre de oppgavene vi skulle. Vi var ferdige på jobb kl. 20.30, og gikk rett i leiligheten. Jeg og Isalina ryddet litt i leiligheten og så litt på rommet vårt. Vi kommer nok til å legge oss ganske tidelig idag. Blogges, Mathea

Kommentarer

Populære innlegg